[gastblog] Klanten generen met de Nieuwe Marketing

Inmiddels is voor een grote groep wel bekend dat werken met de nieuwe marketing wél werkt! Maar nog lang niet alle bedrijven, ondernemers zijn het hier mee eens. Zij ondervinden nog steeds veel beren op de weg. Internet is nog een te grote wereld en sociale media wordt voornamelijk als onzin en niet nodig bevonden.

Wat kan de nieuwe marketing voor je bedrijf betekenen?

  • Inzet van en het spelen met sociale media – vergroot je online zichtbaarheid – voordeel – je website wordt sneller gevonden
  • Interactie met je doelgroep en op deze manier je dienst / product kenbaar maken – Gunfactor kweken
  • Luisteren‘ naar wat er over je bedrijf wordt verteld
  • Luisteren‘ wie jij kan helpen met een probleem en daar op inspringen
  • Je expert status verhogen
  • Je bedrijf een ‘menselijk‘ gezicht geven.

Dit allemaal heeft natuurlijk niet te betekenen dat je alles wat met offline, de oude marketing te maken heeft, moet schrappen. Je kan heel goed deze 2 soorten naast elkaar gebruiken. Maar wel gerichter.

Houd in je achterhoofd dat de meeste klanten, het grootste deel van je doelgroep, ergens online actief is. Hoe makkelijk is het dan om deze mensen te bereiken op hetzelfde platform? Ga met ze in gesprek! Geef ze wat ze willen, maak een feestje voor hen, zorg dat ze enthousiast blijven en meer informatie van je willen ontvangen.

Hiermee maak je de volgende stap: de nieuwsbrief. Het is een veel gebruikte term maar niets is minder waar:

 

The Money is in de List

 

Ga dus aan de slag met je mailinglijst en doe daar ook wat mee! De lijst laten voor wat het is, dat werkt niet. Zorg dat je ontvangers elke week, 2 weken, elke maand (net wat je wilt) de verwachte nieuwsbrief, in de mailbox valt. Of stuur wekelijks een paar Linkedin contacten een bericht maar dan moet je profiel er wel als een zonnetje uitzien!

Zo zijn er nog een tal van andere tips waar je mee aan de slag kunt met de Nieuwe Marketing, of wel de online marketing wat niet alleen eng, moeilijk of zinloos is.

Heb jij je ervaring met deze manier van werken, zet jij met je bedrijf al de nieuwe marketing in? Deel je successen in het reactie veld hieronder en inspireer anderen om er ook mee aan de slag te gaan! Alvast mijn dank daarvoor!

 

Wendy Weel