Dr Jesse Weltevreden

Succesvolle winkeliers combineren on- en offline

ALKMAAR – De tweede editie van het Future Shopping Event van ondernemersvereniging #clubcaas belooft met key speakers als dr. Jesse Weltevreden, auteur van het boek ‘Winkelen in het Internettijdperk’, en Rabobank e-business innovatiespecialist René de Visser een evenement te zijn dat je niet mag missen wanneer je de winkelstraten in de regio levendig wilt houden. Hoe kan de detailhandel in de regio Alkmaar anticiperen op de ontwikkelingen en groei waarborgen?

Anno 2017 staat nog steeds 6,5% de winkelvloeroppervlakte in Noord-Holland leeg. De verlaten winkels zijn een doemscenario voor winkeliers maar ook voor de gemeentes zelf. Het veranderende winkelgedrag van de consument van offline naar online vraagt om een nieuwe blik op hoe winkeliers en gemeenten samen kunnen werken om de winkelstraten levendig te houden. #clubcaas brengt ze op woensdag 1 november wederom bijeen om de regio Alkmaar te ondersteunen in deze transitie.

Programma

De avond wordt geopend door wethouder Victor Kloos waarna bezoekers kunnen kiezen welke lezingen en workshops te bezoeken. Na afloop van het programma is er tijdens de netwerkborrel met hapje gelegenheid voor winkeliers en bestuurders om met elkaar van gedachten te wisselen.

Key speakers delen hun kennis

René de Visser van Rabobank begeleidt als e-business consultant ondernemers uit het (groot) MKB bij de transitie naar omnichannel retailing. Hij vertelt over het platform De Nieuwe Winkelstraat, een onafhankelijk kennis- en netwerkcentrum gericht op de toekomst van winkelgebieden in Nederland. Dr Jesse Weltevreden neemt je mee in het winkelen anno NU. Deze professor digital commerce bij de Hogeschool van Amsterdam is gepromoveerd in de gevolgen van e-shopping voor de detailhandel.

Masterclasses voor vooruitstrevende (retail)ondernemers

Speciaal voor de ondernemers die willen (blijven) groeien en willen leren hoe het combineren van een stenen winkel met een webshop in de praktijk succesvol is zijn er masterclasses ‘Meer online conversie’ door Stan Hermes van Bluedesk en ‘Personal Branding’ van Janke Papa. Stan is digitale marketing specialist en legt uit welke tools in te zetten om online beter gevonden te worden en daarmee de conversie te verhogen. Marketeer en business coach Janke Papa bespreekt het belang van zichtbaarheid en herkenbaarheid en hoe jij jouw klant kunt helpen wanneer je weet wat hij zoekt.

 

Voor meer informatie en aanmelden voor dit GRATIS #clubcaas event op woensdag 1 november van 18.00 – 21.30 uur zie www.clubcaas.nl/futureshopping

 

Foto: Dr Jesse weltevreden auteur van het boek ‘Winkelen in het Internettijdperk’